MENGENAI SAYA

My photo
Pengasas Rawatan Alternatif Qalbun Rahmah. Pengamal kaedah rawatan alternatif fizikal dan spiritual. 09-9554930 / 019-9123963 (HOT LINE) / 012-9561020 Email : qalbunrahmah@yahoo.com

Wednesday, December 3, 2008

PENGENALAN

Sekapur Sirih Dari Pengasas Qalbun Rahmah.


Terima kasih dan selamat datang saya ucapkan kepada semua pengunjung blog ini. Sebelum itu saya ingin memperkenalkan nama saya Zakiman bin Zakaria (Ki Nugraha Prabaswara/Grandmaster Ki) berasal dari Tanah Merah Kelantan Darulnaim. Sudah berkeluarga dengan 9 cahaya mata (5 lelaki dan 4 perempuan).Tujuan saya membuat blog ini ialah untuk berkongsi pengalaman dalam bidang rawatan alternatif dengan semua pengunjung ke blog ini.

Saya memperolehi ijazah rawatan alternatif dari Pusat Rawatan Qalbun Salim Pengkalan Chepa Kota Bharu Kelantan pada tahun 2004 dan Master Bayu Sejati serta Cakra Jaya dari Jakarta Indonesia tahun 2009. Sebelum ini saya banyak belajar tentang rawatan alternatif ini dari orang-orang tua dan saudara mara saya sendiri sehinggalah saya menemui Ustaz Shahrin bin Abd. Rahman iaitu pengasas Mindgym2U Healing Centre Kota Bharu Kelantan.

Di atas bimbingan dan tunjuk ajar beliau , saya telah membuka pusat rawatan alternatif Anugerah Ageng di belakang pasar besar Raub Pahang pada tahun 2006. Apabila saya kembali ke Kelantan pada tahun 2008 saya hanya membuat rawatan alternatif di rumah sahaja iaitu Lot 5973 Jalan Banggol 17500 Tanah Merah Kelantan . InsyaAllah jika ada rezeki saya akan membuka pusat rawatan yang lebih sempurna kelak.

Untuk pengetahuan semua pengunjung Qalbun Rahmah merupakan sebuah pusat rawatan dan kegiatan spiritual bagi mereka yang ingin menambahkan pengetahuan dalam bidang rawatan yang berasaskan doa, zikir, selawat , tenaga dalam dan kuasa minda .
Kami juga menyediakan kursus-kursus rawatan dan tenaga dalam kepada sesiapa sahaja yang berminat. Diharapkan semua pihak akan mendapat manafaat dari blog ini, insyaAllah.

MAKLUMAN PENTING MENGENAI PROGRAM KEILMUAN DI QALBUN RAHMAH.

* Insya Allah anda akan dibimbing sehingga akhir hayat atau selagi anda memerlukan perkhidmatan Master Zakiman bin Zakaria (Grandmaster Ki/ Ki Nugraha Prabaswara /TSM). Bimbingan ini adalah percuma.
* Bimbingan akan diberikan secara teori dan praktikal termasuk beberapa ujian yang benar sebagai menguatkan keyakinan anda tanpa ada unsur trik dan penipuan.
* Sekiranya anda hendak membuka pusat rawatan, anda akan diberi panduan dan tunjuk ajar serta membantu anda untuk didaftarkan di dalam persatuan yang berkaitan.

Hadis Qudsi “..barang siapa yang beramal dengan apa yang diketahuinya, akan diberikan apa yang dia tidak ketahui..”

BAGAIMANA CARA MENGIKUTI PROGRAM KEILMUAN QALBUN RAHMAH?

PERHATIAN: Sebelum mengikuti program Program Keilmuan Qalbun Rahmah , saya sarankan Anda membaca seluruh isi program di website http://rawatanalternatifqalbunrahmah.blogspot.com agar memahami program-program tersebut secara benar. Membaca sebahagian halaman saja dan mengabaikan halaman lain boleh mengakibatkan salah faham dan merugikan diri Anda sendiri.

Untuk mendaftar, Anda hanya perlu mengirim email yang berisi :

* Nama Lengkap Anda
* Foto berukuran Pasport / Foto seluruh tubuh terbaru
* Photostat Kad Pengenalan
* Profesion / pekerjaan Anda
* Alamat Lengkap Anda
* No.Telefon/handphone

Catatan penting untuk Anda : Identiti (nama, tarikh lahir, pekerjaan, dan alamat) harus sebenarnya. Apabila Anda memberikan identiti palsu, maka saya tidak mengizinkan Anda mempelajari Program Keilmuan Qalbun Rahmah . Belajar suatu ilmu spiritual tanpa kerelaan Guru hanya akan mempersulit diri Anda sendiri.

Kirim email Anda ke:

Email : qalbunrahmah@yahoo.com

SYARAT BELAJAR PROGRAM KEILMUAN QALBUN RAHMAH.

* Usia Anda hendaklah melebihi 18 Tahun.

* Apabila Anda belum berumur 18 tahun, Anda tetap boleh belajar Program Keilmuan Qalbun Rahmah dengan syarat orang tua / wali Anda mengizinkan. Jelaskan kepada orang tua / wali Anda mengenai Program Keilmuan Qalbun Rahmah. Apabila orang tua / wali Anda belum mengizinkan, maka tunggulah sampai usia Anda mencapai 18 tahun.

* Niat dan tujuan Anda haruslah untuk kebaikan.

* Anda menyetujui semua ketentuan / kesepakatan yang tertulis di halaman Ketentuan dan Persetujuan Murid

KETENTUAN DAN PERSETUJUAN MURID.

* Setiap murid yang mengikuti attunement dan mempraktikalkan petunjuk dari Master Ki, setuju dengan ketentuan yang tertulis di bawah ini. Persetujuan ini berlaku kepada semua murid yang belajar Program Keilmuan Qalbun Rahmah : -

* Murid mengikuti Program Keilmuan Qalbun Rahmah dengan niat baik atas keinginan sendiri, kerana murid percaya dan yakin akan besarnya manfaat keilmuan ini untuk diri murid dan orang-orang di sekitar murid.

* Secara rasmi, Anda dianggap sebagai murid dari Master Ki jika Anda sudah mengikuti Program Keilmuan Qalbun Rahmah.

* Master Ki memberi bimbingan kepada murid selama beliau mempunyai kesempatan dan waktu luang. Master Ki selalu berusaha meluangkan waktu minimum 120 minit / 2 jam dalam sehari untuk menjawab email dari murid yang tersebar di seluruh dunia. Sedangkan HandPhone selalu diaktifkan pada jam kerja, kecuali sewaktu Master Ki sangat sibuk, sedang beribadah, sedang mengubati pesakit,meditasi /tafakkur atau sedang istirehat atau sebab lain seperti keluar bandar dsbnya. Sebaiknya tinggalkan pesanan melalui email atau sms,insya Allah Master Ki akan segera menjawabnya di waktu yang terluang.

* Manfaat-manfaat Program Keilmuan Qalbun Rahmah yang disebutkan di website adalah merupakan keyakinan, serta hasil pengalaman dan pengamatan Master Ki kepada para peserta Keilmuan Qalbun Rahmah selama ini.

* Pada umumnya, penyelarasan yang dilakukan membuka pintu energi sesuai tingkatan ilmu yang dipelajari murid. InsyaAllah, murid mendapatkan kemampuan dasar yang akan berkembang maksimum seiring latihan penyerapan energi oleh murid sendiri. Penyerapan energi dilakukan dengan cara berdoa khusus, berdzikir amalan Keilmuan Qalbun Rahmah. Pada umumnya, berbagai kemampuan spiritual mulai dirasakan setelah tamat pengaktifan daya ghaib selama 30 minit hingga 1 jam pembangkitan. Selepas pembangkitan setiap peserta diwajibkan mengamalkan amalan Keilmuan Qalbun Rahmah selama 41 hari. Peserta perlu melakukan pengaktifan berturutan pada tempoh tersebut. Kemampuan spiritual akan berkembang terus sejalan dengan amalan yang dilakukan peserta setiap hari.

* Yuran / Fidyah apapun yang sudah diberikan oleh murid harus diikhlaskan. Dalam belajar Keilmuan Qalbun Rahmah, keikhlasan murid dan keikhlasan Guru Mursyid Qalbun Rahmah dalam memberikan bimbingan adalah salah satu syarat keberhasilan pelajaran spiritual. Anggaplah yuran itu sebagai sedekah, sumbangan atau tanda terima kasih kepada Guru Mursyid Qalbun Rahmah yang sudah meluangkan waktunya untuk murid. Yuran yang diberikan akan sangat membantu pengembangan dan penyebaran keilmuan Qalbun Rahmah ke seluruh alam. Yuran kursus tidak boleh diminta kembali dengan alasan apapun.

* Setiap murid bertanggungjawab sepenuhnya atas segala hal yang dilakukannya berkaitan dengan Program Keilmuan Qalbun Rahmah atau keilmuan spiritual lain yang diperoleh dari Master Ki.

* Pada prinsipnya, mempraktikalkan Keilmuan Qalbun Rahmah atau keilmuan spiritual lain yang diajarkan Master Ki tidak ada risiko atau kesan sampingan negatif. Namun apabila terjadi penyalahgunaan keilmuan untuk kejahatan atau perbuatan yang merugikan orang lain dengan sengaja, berbagai kesan negatif seperti ketulahan,gangguan kesihatan dan hilangnya ketenangan batin dan lain-lain boleh saja terjadi kerana telah melanggar Sumpah Ikrar Qalbun Rahmah.

* Program Keilmuan Qalbun Rahmah boleh diikuti oleh siapa saja. Tetap boleh diikuti oleh orang yang belum yakin, belum bijaksana, atau orang yang merasa dirinya belum baik. Diharapkan dengan menerapkan Keilmuan Qalbun Rahmah dalam kehidupan sehari-hari, mereka akan mendapatkan pencerahan dalam hidup, sehingga kualiti hidup beribadah dan kehidupan semakin baik.

* Untuk mengikuti Keilmuan Qalbun Rahmah, murid diwajibkan memberikan identiti diri yang asli, alamat lengkap dan mengirimkan foto terbaru via email (jika mengikuti program jarak jauh).

Demikian persetujuan / kesepakatan yang disusun demi kebaikan bersama. Apabila seseorang tidak menyetujui salah semua atau salah satu dari ketentuan-ketentuan di atas, maka orang tersebut tidak dibenarkan untuk mengikuti segala Program Keilmuan Qalbun Rahmah dan bimbingan spiritual dari Master Ki.

PASTIKAN ANDA MEMPEROLEH PROGRAM KEILMUAN QALBUN RAHMAH DARI MASTER ZAKIMAN BIN ZAKARIA ( KI NUGRAHA PRABASWARA / TSM ) YANG MERUPAKAN PENGASAS RAWATAN ALTERNATIF QALBUN RAHMAH YANG JELAS KAPASITI & IDENTITINYA. JIKA ANDA MEMPEROLEH DARI SUMBER YANG TIDAK JELAS, BERSIAPLAH UNTUK KECEWA KERANA ANDA TIDAK DAPAT KONSULTASI ILMU YANG SEBENAR DI WAKTU MENEMUI SEBAHAGIAN ISI KEILMUAN YANG KURANG DIFAHAMI / SULIT DIFAHAMI.

PERHATIAN!!!

* Ini adalah sebenar-benarnya gemblengan ilmu metafizik / spiritual daripada ahlinya (pakar), setiap peserta akan kami berikan sijil penyertaan, manual panduan lengkap keilmuan. Merupakan Fasiliti paling lengkap dan tidak ada / jarang ada ditempat lain. Bagi yang berminat mengikuti program ini boleh datang langsung ke tempat kami di RAWATAN ALTERNATIF QALBUN RAHMAH ataupun melalui pengajian jarak jauh. Anda hanya boleh mendapat Keilmuan Qalbun Rahmah hanya di Qalbun Rahmah dan saya Master Ki tidak melantik / tidak mewakilkan / tidak membuka cawangan dimana-mana tempat, seluruh Keilmuan Qalbun Rahmah hanya boleh didapati di RAWATAN ALTERNATIF QALBUN RAHMAH, Lot 5973 Jalan Banggol 17500 Tanah Merah Kelantan Malaysia. Sila hubungi Master Ki ditalian 019-9123 963(hotline) / 012-956 1020 / 09-9554930.

* Ini adalah sebenar-benarnya gemblengan ilmu metafizik / spiritual daripada ahlinya, kami bukan menjual buku, tetapi setiap peserta gemblengan ilmu akan kami berikan nota-nota samada yang hadir atau jarak jauh. Anda akan kami bimbing sampai berhasil.

* Selepas bukti pengiriman diterima daripada pihak anda untuk program jarak jauh, Kami akan melakukan pengisian kekuatan ghaib selama 3 hari ke dalam Kapsul Rajah kalimah khusus dan air pembangkitan atau garam pengisian untuk tujuan pengijazahan jarak jauh. Pengiriman pesanan keilmuan akan dibuat seawal sehari selepas selesai pengijazahan. Kesabaran dan kepercayaan anda kepada kami diperlukan.

* Semua ilmu boleh anda kuasai dalam jarak 1-3 jam sahaja, langsung boleh dipraktikkan dan difungsikan dan siap buka praktik dirumah. Bagi yang berminat mengikuti gemblengan program kami ini boleh datang langsung ke tempat kami atau pun melalui jarak jauh.


CARA PEMBAYARAN

Pilih salah satu cara pembayaran di bawah ini yang paling mudah menurut Anda.

Maybank         ( 1530 5616 5316 )   

Bank Islam      ( 0604 6020 0361 34 )   

Cimb               ( 7051 3142 37 )   

AgroBank        ( 100 670 100000 5883 )  

Bsn                  (  07104 41 80135553 7 )   


WESTERN UNION

Name : ZAKIMAN BIN ZAKARIA
Address : LOT 5973 JALAN BANGGOL
City : TANAH MERAH
Province/State : KELANTAN
Zipcode : 17500
Country : MALAYSIA

KONFIRMASI PEMBAYARAN
Setelah Anda mengirim dana, segera kirim email konfirmasi pembayaran ke qalbunrahmah@yahoo.com Dalam email Anda, sertakan maklumat berikut ini.

* Nama Pengirim
* Bandar dan Negara
* Jumlah wang yang dikirim
* Tarikh pengiriman wang
* Nama Bank tempat Anda mengirim wang
* MTCN / Nombor PIN (Apabila Anda mengirim melalui Western Union )
* Tujuan pengiriman wang
* Alamat e-mail Anda
* Keterangan lain jika Anda ingin menjelaskan sesuatu.

PERHATIAN: PROGRAM KEILMUAN QALBUN RAHMAH HANYA UNTUK ORANG YANG BENAR-BENAR INGIN MENGUBAH TARAF KEHIDUPANNYA KE ARAH YANG LEBIH POSITIF DAN BERWIBAWA. SEKIRANYA ANDA MEMANDANG DARI SUDUT KEWANGAN yang akan anda keluarkan maka ianya akan menjadi MAHAL tetapi cuba lihat dari sudut ILMU yang akan anda pelajari, ianya tidak ternilai dengan wang ringgit ***
SELAMAT MERAIH ENIGMA DIRI


Filosofis Qalbun Rahmah:

“ Menjana Hidup Ke Arah Kecemerlangan Dan Kesuksessan Dunia dan Akhirat ”


Motto Qalbun Rahmah :

“ Berusaha dan Bertawakkal ”


KEPENTINGAN MENGHARGAI &  MENGHORMATI ILMU METAFIZIK / SPIRITUAL.

Salah satu penentu keberhasilan pelajaran spiritual adalah seberapa besar seorang murid menghargai dan menghormati ilmu yang dipelajari. Seorang murid yang tidak menghargai Ilmu Metafizik yang didapatkannya dari guru, maka kemungkinan besar akan gagal dalam belajar. Itulah mengapa, selama ini tidak ada orang yang berhasil mengambil manfaat dari Ilmu Metafizik yang didapatkan dengan mudah dari buku-buku metafizik yang dijual sangat murah di kedai buku atau dari artikel-artikel internet yang tidak jelas dari siapa sumbernya.

Tradisi Keilmuan mengajarkan, bahawa rahsia sebuah Ilmu Metafizik hanya boleh diterangkan / diturunkan kepada murid yang pantas dan sungguh-sungguh ingin mempelajari ilmu tersebut. Apabila tanpa alasan yang kuat, rahsia ilmu dibukakan kepada umum (bukan kepada murid yang sungguh-sungguh ingin belajar), maka akan menghancurkan kehormatan dan kesyakralan ilmu itu sendiri. Jadi oleh sebab itu,sebelum seseorang membuat keputusan untuk belajar,bersihkan niat dan fikiran anda dan jujur pada diri sendiri.

MERUPAKAN USAHA / PENGORBANAN MURID.

Masih terkait konsep, bahawa seorang murid haruslah menghormati ilmu yang didapatkan dari guru agar berhasil dalam pelajaran, maka satu-satunya cara yang paling efektif agar murid menghargai dan menghormati ilmu adalah dengan melihat usaha atau pengorbanan murid untuk mendapatkan rahsia ilmu tersebut.

Menurut cerita guru-guru kami, pada zaman dulu, belajar Ilmu Metafizik tidak semudah sekarang. Pada umumnya, guru akan menguji kesungguhan murid sebelum menurunkan ilmunya. Seorang murid akan rela melakukan apapun untuk gurunya agar guru bersedia mengajarkan ilmu. Murid biasanya tinggal atau mengikuti gurunya selama beberapa tahun, melayani dan membantu pekerjaan gurunya. Inilah yang disebut "pengorbanan". Dengan adanya pengorbanan ini, maka penghargaan terhadap ilmu spiritual selalu terjaga. Dan seorang guru pun mendapatkan haknya untuk menikmati berkah dari ilmu yang dilestarikannya. Begitu juga dengan pengalaman berharga Dr.Rizal juga banyak pengorbanan yang telah dilakukan untuk menuntut ilmu spiritual selama puluhan tahun dan proses itu masih berlaku sampai sekarang ini.

Zaman telah berubah. Cara pengorbanan yang mengharuskan murid untuk hadir, mengikuti dan membantu pekerjaan gurunya dalam waktu tertentu, mungkin kurang praktikal apabila diterapkan kepada masyarakat moden seperti sekarang. Semua orang ingin yang cepat dan mudah kerana tidak punya banyak waktu lapang. Maka demi kepraktisan, para guru kemudian menciptakan cara pengorbanan yang praktis dan sesuai tuntutan zaman.

Untuk melihat keseriusan murid, guru-guru zaman sekarang, menentukan mahar atau yuran kursus berupa sejumlah wang atas ilmu yang akan dipelajari murid. Cara praktikal semacam ini mungkin menjadikan seorang guru terlihat "mata duitan" alias hanya ingin mendapatkan wang. Anggapan semacam ini tentu saja tidak adil untuk guru. Anda tentu sepakat bahawa orang yang tidak berterima kasih dan tidak menghargai usaha guru dalam mengajar atau membantu adalah manusia kikir yang mahunya senang tanpa berkorban.

Seandainya ada guru yang mengharapkan imbalan atas pelajaran yang diberikannya itu pun sah-sah saja. Kita memang punya prinsip bahawa ilmu tidak boleh dibeli dengan wang, tapi tenaga dan waktu yang diluangkan oleh seorang guru untuk melayani murid tetap ‘wajib’ untuk dihargai dengan wang dan penghormatan. Bagaimanapun guru juga manusia biasa, perlu pembiayaan untuk menunjang kehidupannya. Sekali lagi, adalah murid yang kejam,melampaui batas dan tidak tahu diri apabila ada murid yang ingin mendapatkan ilmu sebanyak mungkin dari guru, kemudian mengharapkan guru-nya selalu "ikhlas" berjasa menurunkan ilmu kepada murid, tetapi murid tersebut tidak mahu berkorban sedikitpun demi guru, alias tidak mahu balas budi. 

Namun akhir-akhir ini, kami melihat ada kesalahan pemahaman mengenai hal ini. Masyarakat - dengan ketidaktahuannya - banyak menganggap bahawa setiap guru yang menentukan yuran sebagai syarat mengikuti sebuah pelajaran Ilmu Metafizik / spiritual dianggap sebagai guru yang tidak ikhlas, hanya menginginkan wang. Sekali lagi, anggapan ini tidak sepenuhnya benar, dan tidak adil untuk guru.

Kami rasa cukup penjelasan mengenai masalah yuran untuk mendapatkan program Anugerah Agung. Terima kasih atas perhatian Anda. Semoga artikel ini menambah wawasan dan menimbulkan kesedaran / pemahaman baru bagi Anda.

TENTANG IJAZAH

IJAZAH dalam ilmu metafizik dapat diertikan suatu proses belajar, pengesahan dan serah terima ilmu dari guru ke murid. Biasanya, murid menghadap gurunya atau dengan cara lain, termasuk melalui alat komunikasi (telefon), dll. Saat ijazah, Guru memberi petunjuk bagaimana suatu ilmu dilakukan. Terkadang keduanya saling berjabat tangan (jika itu ijazah langsung), guru mengucapkan amalan (doa, aurad, mantra) dan murid menirukannya.

Bagi kalangan orang awam, sering muncul pertanyaan. Kenapa ilmu harus diijazahkan?

Bukankah ilmu itu milik Tuhan, kenapa harus “diminta” kepada manusia?

Dalam hal ini, almarhum Kiai Cholil Bisri, Rembang berpendapat, mempelajari ilmu metafizik, tradisi ijazah bertujuan memantapkan hati. Ertinya, siapapun yang ingin mengamalkan ilmu, dari manapun sumbernya, sepanjang ia yakin dengan yang diamalkan, hukumnya boleh dan sah. Namun seseorang yang berijazah dianggap lebih baik.

Namun almarhum Gus Maksum dari Lirboyo berpendapat bahawa ijazah mutlak dilakukan kerana ada rahsia-rahsia yang tidak diketahui awam. Yaitu, perpindahan pancaran “nur ilmu” saat proses ijazah berlangsung. Menurutnya, tanpa bimbingan guru, seseorang sulit mendapatkan ruhnya ilmu, bahkan boleh “tersesat” dalam perjalanan yang hendak dituju.

Tentang perlu tidaknya ijazah, Guru hikmah yang lain berpendapat, ilmu yang tidak perlu ijazah hanyalah doa atau amalan yang diajarkan Rasulullah, melalui hadis. Namun untuk ilmu yang khos (khusus) seperti ilmu hikmah, ijazah guru mutlak dilakukan. Apalagi, dalam ilmu metafizik, terdapat aturan main tertentu yang harus dijelaskan secara detail.

Untuk mendapat penerangan yang mendalam dan benar tentang rahsia ijazah,anda boleh menghubungi Master Ki di talian-019-9123 963 untuk mendapat jawapan yang tepat,sebab sangat berbahaya beramal sesuatu ilmu spiritual tanpa berguru atau belajar dari buku tanpa bimbingan guru atau mengajar ilmu spiritual kepada orang lain tanpa keizinan Guru sebelum mendapat ‘Kunci Ilmu ijazah ditauliahkan menjadi Guru”, risikonya sangat besar melibatkan jiwa serta kehidupan anda.Jangan main-main dengan ilmu metafizik. Belajarlah dari ahlinya.

TENTANG YURAN KURSUS

Artikel ini adalah jawapan apabila Anda bertanya "mengapa Program Keilmuan Qalbun Rahmah kami harus menjelaskan yuran kursus?" - Sebelum semua kami bahas, ada satu hal yang ingin kami luruskan, iaitu bahawa “Anda tidak dipaksa” mengikuti Program Keilmuan Qalbun Rahmah. Kalau Anda berniat mengikuti, maka ikutilah dengan lapang dada dan senang hati. Anda tidak harus membayar yuran apapun kalau Anda tidak ingin belajar program kami.

Perlu Anda fahami, apabila Anda memutuskan belajar Program Keilmuan Qalbun Rahmah atau tradisi spiritual lain dari kami, jangan sekali-kali berfikir bahawa Ilmu Metafizik boleh dibeli dengan wang. Seberapa banyak pun Anda membayar kami, maka tidak akan dapat berhasil apabila tujuan awal Anda tidak baik, Anda tidak serius dalam belajar, guru Anda tidak ikhlas menurunkan ilmu, dan / atau Yang Maha Kuasa tidak berkehendak.

Yuran yang Anda bayarkan seharusnya diberikan dengan tulus ikhlas sebagai tanda terima kasih kepada Tuan Guru yang bersedia meluangkan waktu dan tenaganya untuk membimbing Anda. Setidaknya ada banyak faktor mengapa kami menetapkan yuran tertentu untuk boleh mendapatkan mengikuti Program Keilmuan Qalbun Rahmah .

MENGHIMPUN DANA.

Anda pasti faham dan setuju, bahawa suatu organisasi tidak akan boleh bertahan dan berkembang tanpa adanya dukungan dana yang kuat. Maka dari itu, bukanlah suatu hal yang aneh jika sebuah organisasi berupaya mengumpulkan dana dari anggotanya atau orang-orang yang berhubungan dengan organisasi tersebut. Dalam menyelenggarakan kursus Ilmu Metafizik kepada Anda, diperlukan sejumlah dana operasional, antara lain untuk:

* Membayar gaji assisten yang menangani administrasi. Kerana kesibukan Master Ki yang tidak memungkinkan mengelola sendiri, maka untuk urusan administrasi diserahkan kepada orang lain, sedangkan Master Ki hanya menangani konsultasi murid yang telah menyelesaikan administrasi.

* Pembuatan website, sewa hosting, maintenance, dan sebagainya.

* Kos akses internet untuk menjawab email konsultasi dari para murid.

* Kos mencetak / print nota keilmuan,beli ink / toner printer berwarna (satu set toner printer bernilai ribuan ringgit),beli kertas A4,Cd,sticker pelekat dan banyak lagi (kenyataan)

* Dan yang paling utama, yang memerlukan banyak dana adalah rencana pengembangan Qalbun Rahmah untuk meluaskan empayar Perguruan di seluruh Malaysia dan luar Negeri serta untuk membangun gedung-gedung pusat pelatihan dan pengubatan alternatif.

* Selain itu, Mengganti wang yang sudah kami keluarkan untuk pembayaran iklan Rawatan Alternatif Qalbun Rahmah.

* Mengganti wang keletihan / kelelahan dan waktu kami yang terpakai sebagai guru pembimbing spiritual anda selama pelatihan: baik sebelum pelatihan,saat pelatihan, mahupun sesudah pelatihan secara langsung mahupun jarak jauh via phone,email,mms,sms,surat dll.

* Pembiayaan dengan jumlah sesuai nominal yang kami tentukan bukanlah dimaksudkan sebagai penjualan suatu ilmu, kerana kami berusaha dengan seikhlasnya untuk tidak bermaksud memperjualkan ilmu. Adapun pembiayaan tersebut tidak lain hanyalah sebagai wujud partisipasi anda untuk mengganti sebahagian dari dana ribuan ringgit yang kami keluarkan tiap-tiap bulan untuk iklan. Sebahagian lagi sebagai pengganti bahan dan jasa bimbingan kami yang meliputi: waktu kami yang terpakai untuk membimbing anda,pengorbanan,pencarian dan usaha kami selama ini dalam mendapatkan dan mengolah ilmu tersebut yang meliputi waktu,materi,puasa, dll selama bertahun-tahun lamanya sampai rahsia ilmu tersebut sampai ke tangan anda saat ini.

* Mentor Master Zakiman bin Zakaria - untuk mendapatkan semua ilmu yang ada di Qalbun Rahmah mengambil masa cukup lama puluhan tahun untuk mempelajarinya disamping kos yang pastinya bukan sedikit dan bernilai ‘ratusan ribu ringgit.’Semua ilmu boleh diturunkan kepada anda hanya dalam masa sehari. Bayangkan betapa jimatnya anda untuk memperolehi ilmu ini berbanding dengan kos / masa yang perlu anda habiskan jika ingin mempelajarinya bersendirian. Selain itu juga, kos kursus adalah untuk menampung kos kakitangan dan pengurusan RAWATAN ALTERNATIF QALBUN RAHMAH. Kami juga rasa, kos yang ditawarkan amat berpatutan dan mampu dibayar oleh mereka yang berminat untuk mendapatkan ilmu ini !

* SEKIRANYA ANDA MEMANDANG DARI SUDUT KEWANGAN yang akan anda keluarkan maka ianya akan menjadi MAHAL tetapi cuba lihat dari sudut ILMU yang akan anda pelajari,dan manfaat yang akan anda perolehi, ianya tidak ternilai dengan wang ringgit **

Demikianlah penjelasan singkat tentang PROGRAM KEILMUAN QALBUN RAHMAH ini. Mohon maaf atas kekurangannya, kerana kami tidak lain hanyalah manusia belaka yang memiliki banyak kekurangan. Akhirnya, semoga anda dan kami serta kita semua mendapatkan keberkahan,keselamatan, dan ridho Allah dalam mempelajari dan menjalankan ilmu ini. Barokallahu lana wa lakum. Aamiin

RAWATAN ALTERNATIF QALBUN RAHMAH
LOT 5973 JALAN BANGGOL 17500 TANAH MERAH
KELANTAN MALAYSIA

Email:qalbunrahmah@yahoo.com

SELAMAT MERAIH ENIGMA DIRI

PERHATIAN: SEMUA PROGRAM DI ATAS BUKAN UNTUK KEJAHATAN & KESOMBONGAN KECUALI UNTUK KEBAIKAN UMAT SEMATA-MATA. TIDAK BOLEH DIDEMO SECARA TERBUKA. BOLEH HADIR DIRI MAHUPUN JARAK JAUH HASIL TETAP SAMA. KEILMUAN KEKAL SEUMUR HIDUP.

Proses tercepat & Mudah +/- 30 minit(hadir diri/jarak jauh):

TANPA PERLU PUASA,TIRAKAT PANJANG,TANPA OLAH NAFAS,TANPA AZIMAT DAN LAIN-LAIN.

Akhir Kata :
" Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib diri kita, melainkan kita sendiri yang mahu berubah "


"Berusaha dan Bertawakkal"





(Adaptasi dari website www.anugerahagung4u.com)



No comments: